MySpace: κατηγορείται από την Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου για παραβίαση προσωπικών δεδομένων

0

Συμβιβασμό επιδιώκει το κοινωνικό δίκτυο MySpace με την Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου (FTC – Federal Trade Commission), η οποία κατηγορεί την γνωστή ιστοσελίδα για παράνομη αποκάλυψη δεδομένων των χρηστών σε διαφημιστικές εταιρείες. Στις πληροφορίες που μοιράστηκε παράνομα το MySpace με τους διαφημιστές, η Επιτροπή περιέλαβε και το ιστορικό περιήγησης των χρηστών στο διαδίκτυο.

Το ενδιαφέρον στην υπόθεση είναι ότι η FTC των ΗΠΑ μπόρεσε να στραφεί μόνο κατά του κοινωνικού δικτύου και όχι κατά των διαφημιστικών εταιρειών που αξιοποίησαν τις προσωπικές πληροφορίες. Αυτό διότι η έρευνα σε βάρος του MySpace στηρίχθηκε σε αθέτηση της συμβατικής υποχρέωσης που είχε αναλάβει το κοινωνικό δίκτυο απέναντι στους χρήστες που εγγράφονταν στην υπηρεσία. Η υποχρέωση αυτή – που διατυπωνόταν σαφώς στους όρους χρήσης – συνίστατο στην μη αποκάλυψη προσωπικών πληροφοριών των εγγεγραμμένων χρηστών σε τρίτους, χωρίς την ρητή  άδειά τους. 

Σύμφωνα με την Επιτροπή η παράνομη πρακτική εκ μέρους του κοινωνικού δικτύου έλαβε χώρα στο διάστημα μεταξύ Ιανουαρίου 2009 – Ιουνίου 2010 και Οκτώβρη 2010 – Οκτώβρη 2011. Το κοινωνικό δίκτυο παραχωρούσε σε τρίτους που διαφημίζονταν στην ιστοσελίδα του τον αριθμό ταυτότητας “Friend ID”, ώστε μετά οι τρίτοι να μπορούν να εντοπίζουν το προφίλ του χρήστη, να αποκτούν πρόσβαση στις δημόσιες πληροφορίες του και να αξιοποιούν το ιστορικό περιήγησης αυτού. Η Επιτροπή κατηγόρησε τo MySpace ότι με τον τρόπο αυτό παρέβη τις συμβατικές του υποχρεώσεις και παραβίασε το ομοσπονδιακό δίκαιο παραπλανώντας τους καταναλωτές, όσον αφορά το καθεστώς προστασίας των δεδομένων τους.

Χωρίς να επιβεβαιώνει ή να διαψεύδει το αληθές της κατηγορίας, το MySpace πρότεινε συμβιβασμό στην Επιτροπή. Το περιεχόμενο της πρότασης έγκειται στην δέσμευση του κοινωνικού δικτύου να θεσπίσει αποτελεσματικότερο σύστημα προστασίας των δεδομένων εγγεγραμμένων χρηστών και να υποβάλλει γραπτές ετήσιες αναφορές στην Επιτροπή για τα επόμενα είκοσι χρόνια. Εφόσον, η Επιτροπή Εμπορίου κάνει δεκτή την πρόταση συμβιβασμού του MySpace θα είναι σε θέση να επιβάλει στο μέλλον διοικητικά πρόστιμα χιλιάδων δολαρίων, κάθε φορά που το κοινωνικό δίκτυο θα αποτυγχάνει να συμμορφωθεί στις δεσμεύσεις του.

Σχόλια