Νίκη της Google σε υπόθεση στοχευμένης διαφήμισης για παιδιά

0

Η Google και η Viacom πέτυχαν την απόρριψη αγωγής για προσβολή της ιδιωτικής ζωής παιδιών, που είχε ασκηθεί σε παναμερικανικό επίπεδο, με την οποία κατηγορούνταν για παράνομη παρακολούθηση της δραστηριότητας στο Διαδίκτυο των αγοριών και των κοριτσιών που επισκέπτονταν την ιστοσελίδα της Nickelodeon, προκειμένου να τους προβάλλουν στη συνέχεια στοχευμένες διαφημίσεις.

Στην προσφυγή τους, η οποία ασκήθηκε ως συλλογική αγωγή καταναλωτών υπέρ των ανηλίκων, οι καταναλωτικές ενώσεις ισχυρίζονταν ότι η Viacom κρυφά παρακολουθούσε τα ίχνη της διαδικτυακής δραστηριότητας των παιδιών, ηλικίας έως 13 ετών,, που παρακολουθούσαν βίντεο ή έπαιζαν παιχνίδια στην ιστοσελίδα της Nick.com, και στη συνέχεια συνεργαζόταν με την Google, στην οποία παραχωρούσε όλα αυτά τα στοιχεία. Σύμφωνα με την προσφυγή, οι δύο εταιρείες χρησιμοποιούσαν «cookies» στη συγκεκριμένη ιστοσελίδα χωρίς άδεια, με σκοπό να συγκεντρώνουν πληροφορίες, που θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν για διαφημιστικούς λόγους.

Ωστόσο, το δικαστήριο απέρριψε την αγωγή με την αιτιολογία ότι οι προσφεύγοντες δεν κατάφεραν να αποδείξουν ότι οι δύο εταιρείες μπορούσαν πράγματι να προσδιορίσουν την ταυτότητα των παιδιών, που είχαν παρακολουθήσει τα συγκεκριμένα βίντεο ή έπαιζαν τα βίντεο-παιχνίδια, ενώ αυτή η δυνατότητα ταυτοποίησης ήταν απαραίτητη για την ευδοκίμηση της αγωγής για προσβολή της ιδιωτικής ζωής ανηλίκων.

 

Σχόλια