Οδηγίες για προστασία από απάτες με πιστωτικές κάρτες.

0

Η Ένωση Ελληνικών Τραπεζών εξέδωσε μια σειρά από συστάσεις με αφορμή τα κρούσματα απάτης με κάρτες (χρεωστικές και πιστωτικές) για την προστασία των καταναλωτών οι οποίες είναι οι ακόλουθες:

Να χειρίζονται οι καταναλωτές την κάρτα τους όπως και τα μετρητά. Να ελέγχουν συχνά αν η κάρτα βρίσκεται στο πορτοφόλι τους.

Να αποστηθίζουν τον Προσωπικό Αριθμό Αναγνώρισης (ΡΙΝ) και σε κάθε περίπτωση και να μην τον σημειώνουν με οποιονδήποτε τρόπο σε μέσο που μπορεί να συνδυαστεί με την κάρτα. H κάρτα σε συνδυασμό με το ΡΙΝ είναι μετρητά.

Αν υπάρχει επόμενος πελάτης, να βεβαιώνονται ότι βρίσκεται σε απόσταση ασφαλείας, ώστε να μη μπορεί να αντιληφθεί τι πληκτρολογούν. Αν προηγείται άλλος συναλλασσόμενος, φροντίσουν να διατηρούν λογική απόσταση από αυτόν. Να χρησιμοποιούν το σώμα στους με τρόπο ώστε να μη φαίνεται η συναλλαγή.

Να μην ανακοινώνουν το ΡΙΝ σε τρίτα πρόσωπα, ακόμα και συγγενείς, και ποτέ μην επιλέγουν ΡΙΝ που μπορεί να προβλεφθεί (ημερομηνία γέννησης, αριθμός αυτοκινήτου κ.ο.κ.). Να αλλάζουν συχνά το ΡΙΝ σας.

Να μην γνωστοποιούν το ΡΙΝ σε πρόσωπα τα οποία με οποιονδήποτε τρόπο επιδιώκουν να αποσπάσουν αυτή την πληροφορία, ισχυριζόμενοι ότι είναι υπάλληλοι τραπεζών ή άλλων φορέων ή αρχών. Οι τράπεζες δεν έχουν αναθέσει σε υπαλλήλους τους ή τρίτους ποτέ τέτοια καθήκοντα.

Όταν πληκτρολογούνε το ΡΙΝ, να καλύπτουν πάντα το χέρι τους με το άλλο χέρι ή με κάποιο έγγραφο ή αντικείμενο. Ετσι, αποφεύγουν να δουν το ΡΙΝ.

Αν η κάρτα παρακρατηθεί από το ΑΤΜ, να επικοινωνούν άμεσα με την τράπεζα.

Αν χαθεί ή κλαπεί κάρτα, να δηλωθεί αμέσως η απώλεια ή η κλοπή στην τράπεζα και μόνο στα τηλέφωνα που εμφανίζονται στις οθόνες των ATMs.

Σχόλια