Τέλος στις διαφημίσεις ιστοσελίδων με προϊόντα-«μαϊμού»

0

Η υπόθεση ξεκίνησε με πρωτοβουλία της εταιρείας ειδών πολυτελείας Channel και εναγόμενες 600 ιστοσελίδες που εμπορεύονταν παράνομα απομιμήσεις της γνωστής μάρκας. Όταν στελέχη της εταιρείας παρήγγειλαν από τις εν λόγω ιστοσελίδες και εξακρίβωσαν ότι πωλούνταν μόνο απομιμήσεις Channel, αποφάσισαν να κινηθούν νομικά. Η απόφαση του δικαστηρίου αναλύεται σε τρία σκέλη. Από τη μία υποχρεώνει τις επίμαχες ιστοσελίδες να παύσουν την προσβολή για το μέλλον και επιβάλλει στα κοινωνικά δίκτυα να αφαιρέσουν κάθε διαφήμιση σχετικά με αυτές.

Από την άλλη η διαχείριση των 600 domain names των ιστοσελίδων με τα προϊόντα-«μαϊμού» ανατέθηκε στην αμερικανική εταιρεία GoDaddy, με σκοπό να καταστούν αυτές μη προσβάσιμες.Νομικοί κύκλοι εμφανίστηκαν πάντως θορυβημένοι για το εύρος των ζητημάτων που επιχειρεί να ρυθμίσει η απόφαση, καθώς και για την ύπαρξη δικαιοδοσίας των αμερικανικών δικαστηρίων ως προς domain names που έχουν κατοχυρωθεί εκτός των ΗΠΑ. «Το διαδίκτυο είναι ένα παγκόσμιο φαινόμενο και θα έπρεπε να υπάρχει ενιαία ρύθμιση, δηλαδή τέτοιου είδους αποφάσεις σε όλες τις διαφορετικές έννομες τάξεις», σχολίασε η δικηγόρος Racher Barber.Με παρόμοιο τρόπο είχε ρυθμιστεί τον Ιούλιο από το ΔΕΕ η αντιδικία της L’Oreal με την e-Bay.

Τότε, το δικαστήριο είχε κρίνει ότι το e-Bay και οι ομοειδείς υπηρεσίες είχαν νομική υποχρέωση να διαφυλάττουν την διακίνηση παράνομων εμπορευμάτων μέσα από τις ιστοσελίδες τους. Ειδικότερα κρίθηκε ότι οι ιστοσελίδες που λειτουργούν ως μεσολαβητές, έχουν υποχρέωση να παρεμποδίζουν το εμπόριο παράνομων προϊόντων, ειδάλλως –αν το γνωρίζουν και αδρανούν – είναι υπόλογες για διευκόλυνση προσβολής των δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας.
 

Σχόλια