spot_img
spot_img
ΑρχικήLaw NewsΕλλάδαΑντίθετο το Ε.Τ.Α.Α. στην κατάργηση διατάξεων των ν. 4325/15 και ν. 4331/15

Αντίθετο το Ε.Τ.Α.Α. στην κατάργηση διατάξεων των ν. 4325/15 και ν. 4331/15

spot_img
spot_img

 

Το Διοικητικό Συμβούλιο του Ε.Τ.Α.Α. ομόφωνα συμφώνησε να αποσταλεί στην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης το επισυναπτόμενο έγγραφο.

ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΕΠΕΙΓΟΝ

Αθήνα, 8-10-15
Αρ. Πρωτ. 351271

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ και ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ   
ΕΝΙΑΙΟ ΤΑΜΕΙΟ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΑ ΑΠΑΣΧΟΛΟΥΜΕΝΩΝ (Ε.Τ.Α.Α.)

ΠΡΟΕΔΡΟΣ Δ.Σ.

Ταχ. Δ/νση: Μάρνη 22
10433 Αθήνα
Πληρ: Α.Πινάτση
Τηλ: 2105217416
Fax: 2105217405

ΠΡΟΣ:
1. Τον Υπουργό Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης
κ. Γ. Κατρούγκαλο Σταδίου 29, 10110 Αθήνα
2. Τον Υφυπουργό Κοινωνικών Ασφαλίσεων
κ. Α. Πετρόπουλο Σταδίου 29, 10110 Αθήνα
3. Τη Διευθύντρια Γραφείου του Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης κα Αχτσιόγλου Σταδίου 29, 10110 Αθήνα

Όπως πληροφορούμαστε από τον τύπο, στα πρώτα 48 προαπαιτούμενα που συζητούνται με τους θεσμούς, περιλαμβάνεται και «…η επανεξέταση και κατάργηση των προβλέψεων για το συνταξιοδοτικό σύστημα που θεσπίσθηκαν με τους Νόμους 4325/2015 και 4331/2015 (άρθρα 21, 24, 28, 31, 37, 38, 39, 75, 76) σε συμφωνία με τους δανειστές».

Εκφράζουμε την αντίθεσή μας στην κατάργηση των άρθρων αυτών που ψηφίσθηκαν με ευρεία πλειοψηφία στη Βουλή προ 3 μηνών και κυρίως των άρθρων 38 και 39 του Ν. 4331/2015 για τους παρακάτω λόγους:

1. Τα άρθρα αυτά αφορούν ασφαλισμένους του Ταμείου μας και ρυθμίζουν επιμέρους διατάξεις και σε καμία περίπτωση δεν αποτελούν γενικές συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις, ούτε αλλάζουν κάτι σχετικό με ηλικιακά όρια ή άλλους όρους συνταξιοδότησης ή ύψος συντάξεων.

2. Ειδικότερα με το άρθρο 38 του Ν.4331/2015 δόθηκε η δυνατότητα απεμπλοκής ορισμένων ασφαλισμένων που δεν είχαν δικαίωμα συνταξιοδότησης εξ αιτίας οφειλών που είχαν συσσωρευθεί λόγω της σοβαρής οικονομικής κρίσης που επικρατεί στη χώρα και ειδικότερα στον επαγγελματικό χώρο των μηχανικών, υγειονομικών και νομικών. Άλλωστε η εν λόγω ρύθμιση δεν επέφερε ζημία στο ταμείο αλλά αντίθετα διευκόλυνε την είσπραξη οφειλόμενων εισφορών.

3. Με τη διάταξη του άρθρου 39 του Ν.4331/2015 προβλέφθηκε μικρή ελάφρυνση των καταβαλλόμενων εισφορών μόνο για τη διετία (2015-2016) οι οποίες είχαν υπέρμετρα αυξηθεί το 2011 εν μέσω μεγάλης οικονομικής κρίσης. 

Ειδικότερα δόθηκε η δυνατότητα επιλογής κατώτερης ασφαλιστικής κατηγορίας για τους μετά την 1.1.1993 ασφαλισμένους του ΕΤΑΑ ενώ προβλέφθηκε κάποια μικρή μείωση των εισφορών των ασφαλισμένων πριν την 31.12.1992.

Σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση του Νόμου ο λόγος που οδήγησε στη ρύθμιση αυτή, ήταν η αύξηση των ποσοστών ανεργίας και οικονομικής δυσπραγίας των ασφαλισμένων του ΕΤΑΑ. Η δυσμενής αυτή συγκυρία οδήγησε σε συσσώρευση οφειλών και σε δραματική μείωση των εσόδων του Ταμείου, με αποτέλεσμα κάποιοι Τομείς να αδυνατούν να καλύψουν τις υποχρεώσεις τους. Με τη ρύθμιση αυτή, πέραν από τον κοινωνικό χαρακτήρα της διευκόλυνσης χιλιάδων ασφαλισμένων, επιτυγχάνεται και η αναβίωση του δεσμού των ασφαλισμένων με το Ταμείο και συνακόλουθα η αύξηση της εισπραξιμότητας.

Η διάταξη αυτή έχει τύχει εφαρμογής στο Ταμείο από της ενάρξεως ισχύος του Νόμου, δηλαδή από τον Ιούλιο του 2015. Συνεπεία αυτής, ήδη χιλιάδες ασφαλισμένοι έχουν επιλέξει κατώτερη ασφαλιστική κατηγορία και έχουν καταβάλει τις μειωμένες εισφορές. Επισημαίνεται μάλιστα ότι όπως δείχνουν τα πρώτα στοιχεία παρουσιάζεται αύξηση της εισπραξιμότητας που κατά πάσα πιθανότητα θα φέρει και σε απόλυτες τιμές μεγαλύτερα έσοδα σε σχέση με το προηγούμενο εξάμηνο.

4. Οποιαδήποτε σκέψη για τροποποίηση ή κατάργηση της εν λόγω διάταξης, πέραν από τα ανωτέρω προβλήματα που θίγουν τη βιωσιμότητα του Ταμείου, θα οδηγήσει και σε ανυπέρβλητα προβλήματα τις υπηρεσίες και τους ασφαλισμένους του Ταμείου, καθόσον θα υπάρχει μεγάλη δυσχέρεια επαναφοράς των πραγμάτων στην προτέρα κατάσταση. Ασφαλισμένοι που έχουν καταταγεί ήδη σε κατώτερη ασφαλιστική κατηγορία και έχουν καταβάλει τις αντίστοιχες εισφορές είναι αδύνατον νομικά να επανέλθουν σε προηγούμενο καθεστώς. Αντιστοίχως ασφαλισμένοι που δεν έχουν προλάβει να υπαχθούν στο άνω καθεστώς θα στραφούν κατά του Ταμείου για άνιση μεταχείριση.

5. Αυτονόητο είναι πως τυχόν αναδρομική κατάργηση των εν λόγω ρυθμίσεων που θα επιφέρει αναδρομικές αυξήσεις ήδη καταβληθεισών ασφαλιστικών εισφορών θα κριθεί μετά πάσης βεβαιότητος αντισυνταγματική από τα Δικαστήρια.

Είμαστε στη διάθεσή σας για περαιτέρω διευκρινίσεις, ευελπιστώντας ότι τα εν λόγω άρθρα 38 και 39 θα εξακολουθούν να ισχύουν και να ολοκληρωθεί η υλοποίησή τους με την έκδοση των προβλεπόμενων υπουργικών αποφάσεων.

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ ΔΣ ΤΟΥ Ε.Τ.Α.Α.
ΠΛΙΑΚΗΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ

 

 

spot_img

Lawjobs