Η γενική εισαγγελέας Έλενορ Σάρπστον πρότεινε στο ΔΕΚ να διαπιστώσει εάν οι ελληνικές αρχές
προχώρησαν σε προκήρυξη διαγωνισμού, χωρίς να παράσχουν πρόσθετα στοιχεία όσον αφορά τη δυνατότητα των αλλοδαπών γραφείων μελετών και των αλλοδαπών μελετητών να υποβάλουν την υποψηφιότητά τους και ως εκ τούτου παρέβησαν τις υποχρεώσεις που υπέχουν από το άρθρο 4, παράγραφος 2, της οδηγίας 93/38/ΕΟΚ του Συμβουλίου, της 14ης Ιουνίου 1993, περί συντονισμού των διαδικασιών σύναψης συμβάσεων στους τομείς του ύδατος, της ενέργειας, των μεταφορών και των τηλεπικοινωνιών.
Το 2003 ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος προκήρυξε διαγωνισμό με αντικείμενο την εκπόνηση μελετών και την παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών στο πλαίσιο της αναπτύξεως του συγκροτήματος του Θριάσιου Πεδίου στα περίχωρα της Αθήνας.
Σύμφωνα με την προκήρυξη, επρόκειτο για ανοικτή διαδικασία. Αναθέτων φορέας ήταν η ΕΡΓΑ ΟΣΕ ΑΕ. Η Επιτροπή ισχυρίζεται ότι η Ελλάδα παρέβη τις υποχρεώσεις που υπέχει από την οδηγία 93/38/ΕΟΚ περί συντονισμού των διαδικασιών σύναψης συμβάσεων στους τομείς του ύδατος, της ενέργειας, των μεταφορών και των τηλεπικοινωνιών, από την αρχή της ίσης μεταχειρίσεως, από το την αρχή της ελεύθερης παροχής υπηρεσιών εντός της Κοινότητας, και από την αρχή της αμοιβαίας αναγνωρίσεως των επαγγελματικών προσόντων.
Η ΕΡΓΑ ΟΣΕ ΑΕ είναι δημόσια επιχείρηση παροχής υπηρεσιών που δραστηριοποιείται στον τομέα των σιδηροδρομικών μεταφορών. Η προϋπολογισθείσα αξία της συμβάσεως στης οποίας τη σύναψη αποσκοπούσε η προκήρυξη του επίμαχου διαγωνισμού ανερχόταν στα 3 240 000 ευρώ· το ποσό αυτό υπερβαίνει κατά πολύ τα κατώτατα όρια της οδηγίας και, συνεπώς, εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής της.
Το 2004, ένα αλλοδαπό γραφείο μελετών υπέβαλε στην Επιτροπή δύο καταγγελίες, σύμφωνα με τις οποίες δεν υπέβαλε αίτηση συμμετοχής στον επίμαχο διαγωνισμό καθόσον έκρινε ότι θα αποκλειόταν οπωσδήποτε.