Έτοιμο το σχέδιο νόμου για τη λειτουργία των κολεγίων

0

Ο υπουργός Παιδείας Ευριπίδης Στυλιανίδης παρουσίασε στην κυβερνητική επιτροπή το νομοσχέδιο για τη λειτουργία των κολεγίων υποστηρίζοντας ότι επιχειρεί να βάλει τάξη στην κατάσταση που επικρατεί σήμερα.

Παράλληλα, τόνισε ότι πρόκειται για την υλοποίηση μιας προγραμματικής δέσμευσης της κυβέρνησης. «Η κεντρική μας επιδίωξη είναι η υψηλή ποιότητα στις μεταλυκειακές σπουδές της μη τυπικής εκπαίδευσης και ο συνεχής έλεγχος της ποιότητας, προκειμένου να εξυπηρετούνται τα συμφέροντα όλων των σπουδαστών» εξήγησε.

Ο υπουργός Παιδείας είπε ότι το σχέδιο νόμου είναι έτοιμο, επεξεργασμένο και λαμβάνει υπόψη εθνικά και ευρωπαϊκά δεδομένα, ενώ τόνισε ότι λαμβάνεται υπόψη εξίσου το κοινοτικό δίκαιο και το Σύνταγμα.

Το σχέδιο νόμου θα παρουσιαστεί το απόγευμα αναλυτικά και θα κατατεθεί στη Βουλή μέχρι το τέλος της εβδομάδας.

Απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων, ο υπουργός ξεκαθάρισε ότι δεν παρακάμπτεται το άρθρο 16 του Συντάγματος, γιατί αυτές οι δομές δεν ανήκουν στην τυπική εκπαίδευση, αλλά στη μη τυπική εκπαίδευση.

Παράλληλα, υπογράμμισε ότι δεν συνιστά υποβάθμιση των ΑΕΙ και ΤΕΙ, διότι δεν είναι συγκρίσιμα. «Τα ΑΕΙ και ΤΕΙ ανήκουν στην Ανώτατη εκπαίδευση, ο ρόλος τους είναι συνταγματικά κατοχυρωμένος και είναι κομμάτι της τυπικής εκπαίδευσης, ενώ τα Κέντρα Ελευθέρων Σπουδών και τα κολέγια όχι.»

Τέλος, απαντώντας σε ερωτήσεις σχετικά με ενδεχόμενες κινητοποιήσεις στα πανεπιστήμια για το νομοσχέδιο, ο κ. Στυλιανίδης είπε ότι το θέμα δεν αφορά τους φοιτητές, αλλά αυτούς που παρακολουθούν τα Κέντρα Ελευθέρων Σπουδών.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το νομοσχέδιο θα ορίζει τις προϋποθέσεις λειτουργίας των κολεγίων και Εργαστηρίων Ελευθέρων Σπουδών που λειτουργούν στη χώρα μας.

Οι επιχειρήσεις αυτές θα αποτελούν πλέον βαθμίδα «μεταλυκειακής εκπαίδευσης» αρμοδιότητας του υπουργείου Παιδείας και όχι του υπουργείου Εμπορίου όπως συνέβαινε μέχρι σήμερα, δομή αντίστοιχη δηλαδή με τα Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΙΕΚ).

Το υπουργείο θα καθορίζει τις προϋποθέσεις ελέγχου ποιότητας των προγραμμάτων τους και λειτουργίας τους, ενώ η αξιολόγηση των κολεγίων δεν θα γίνεται άπαξ, αλλά- όπως πλέον και τα πανεπιστήμια- θα αξιολογούνται τακτικά, πιθανότατα ανά τετραετία.

Θα προβλέπεται έλεγχος των τυπικών προσόντων των ιδρυτών και των διδασκόντων τους (πχ. διδακτορικά για τους καθηγητές), επάρκειας στις κτιριακές εγκαταστάσεις και την υλικοτεχνική τους υποδομή (εργαστήρια, αμφιθέατρα κλπ.), ενώ άγνωστο παραμένει ακόμα αν θα αποφασιστούν νέες διαδικασίες επιλογής των υποψηφίων ή και ελέγχου στις εξετάσεις για το πτυχίο.

Σχόλια