spot_img
spot_img
ΑρχικήLaw NewsΜ.Πρ.Αθ. 966/2024 - Τέμπη Ι Η πρώτη δικαστική απόφαση για αποζημίωση συγγενών...

Μ.Πρ.Αθ. 966/2024 – Τέμπη Ι Η πρώτη δικαστική απόφαση για αποζημίωση συγγενών θύματος

spot_img
spot_img

Με την υπ.αρ. 966/2024 απόφαση του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών καταλογίζονται ευθύνες στην ΟΣΕ ΑΕ και την Hellenic Train, οι οποίες, σύμφωνα με το δικαστήριο, αν και γνώριζαν ότι δεν λειτουργούσε η τηλεδιοίκηση και η σηματοδότηση, επέτρεπαν τη διενέργεια μεταφορών η πρώτη και την μεταφορά επιβατών η δεύτερη, «εκθέτοντας και τους τελευταίους αλλά και τους εργαζόμενους της σε κίνδυνο ζωής και υγείας».

Το Τμήμα Εργατικών διαφορών του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών επιδίκασε στη σύζυγο και σε κάθε ένα από τα τρία παιδιά του θανόντος, από 200.000 ευρώ, συνολικά 800.000 ευρώ για την ηθική βλάβη και την οδύνη που υπέστησαν από την απώλεια του θύματος καθώς και 12.000 ευρώ για τα δικαστικά έξοδα,  αναγνωρίζοντας την ευθύνη αλληλεγγύως και εις ολόκληρον τόσο για την ΟΣΕ όσο και για την Hellenic Train.

Στο αιτιολογικό της απόφασης αναφέρεται μεταξύ άλλων πως «η Hellenic Train παρέλειψε να εξασφαλίσει ότι βρισκόταν σε πλήρη και συνεχή λειτουργία και χρήση από τους υπαλλήλους της, κατά την κίνηση των αμαξοστοιχιών που μισθώνει  και χρησιμοποιεί για τις ανάγκες της, το ουσιώδες σύστημα επικοινωνίας μεταξύ σταθμαρχών, μηχανοδηγών και ρυθμιστών κυκλοφορίας, το οποίο άπτεται της ασφαλούς κυκλοφορίας επί του δικτύου της δεύτερης εναγομένης ΟΣΕ Α.Ε., που είναι ο διαχειριστής της σιδηροδρομικής υποδομής».

Με την απόφαση καταλογίζεται επίσης στον ΟΣΕ πως, «παρέλειψε να αποδώσει σε λειτουργία και χρήση το σιδηροδρομικό δίκτυο και στο διαχειριστή της σιδηροδρομικής υποδομής τα κρίσιμα συστήματα ασφαλείας και ελέγχου της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας, η λειτουργία και χρήση των οποίων θα απέτρεπε κατά τρόπο βέβαιο την επέλευση του επίδικου δυστυχήματος. Από όλα τα παραπάνω αποδείχτηκε ότι στην επέλευση του επίδικου δυστυχήματος συνετέλεσε πταίσμα, ήτοι βαριά συγκλίνουσα αμέλεια, των οργάνων του ΟΣΕ και της Hellenic train».

Το δικαστήριο αναγνωρίζει επίσης συγκλίνουσα αμέλεια του σταθμάρχη Λάρισας και του μηχανοδηγού – υπαλλήλων των δύο ως άνω εταιρειών.Ειδικότερα, αναφέρεται μεταξύ άλλων ότι, «δεν κατέβαλαν την επιμέλεια που όφειλαν και μπορούσαν, αλλά είναι ίδια σαν κατά παράβαση των διατάξεων του γενικού κανονισμού κινήσεις του ΟΣΕ. Οι ενέργειες και παραλείψεις του σταθμάρχη και του μηχανοδηγού της επιβατικής αμαξοστοιχίας προκάλεσαν την μετωπική σύγκρουση των αμαξοστοιχιών με αυτά τα αποτελέσματα».

spot_img

Lawjobs