Ο ΑΠ για τα τηλεοπτικά παιχνίδια με αναμονή σε τηλεφωνικές γραμμές

0

Με την υπ αριθμό 201/2010 απόφασή του ο Άρειος Πάγος έκρινε ότι υπεύθυνοι τηλεοπτικού σταθμού «από κοινού παρέστησαν ψευδώς στο θύμα (υποψήφιο παίκτη τηλεπαιχνιδιού) που τηλεφώνησε σε γραμμή υψηλής χρέωσης ότι βρισκόταν σε γραμμή προτεραιότητας και ότι την ίδια στιγμή συμμετείχε στο τηλεπαιχνίδι άλλος παίκτης, ενώ αθέμιτα του απέκρυψαν ότι η τηλεφωνική σύνδεση χρεωνόταν αυξημένα». Το δικαστήριο ασχολήθηκε με τα τηλεπαιχνίδια που προβάλλονται στους τηλεοπτικούς σταθμούς, κατά τα οποία οι τηλεθεατές εξαπατούνται περιμένοντας για μεγάλο χρονικό διάστημα στην τηλεφωνική τους γραμμή, καταβάλλοντας μεγάλα χρηματικά ποσά στις τηλεφωνικές γραμμές υψηλής χρέωσης.
Στην απόφαση αναφέρεται ότι λόγω αυτής της πρακτικής που ακολουθείται προκλήθηκε «αιτιωδώς πλάνη στο θύμα που μάταια ανέμενε στην τηλεφωνική γραμμή υψηλής χρέωσης, με προσδοκία συμμετοχής στο τηλεπαιχνίδι, και με αποτέλεσμα να χρεώνεται με υπέρογκα τέλη». Επιπλέον, ο Άρειος Πάγος επισημαίνει ότι το περιουσιακό όφελος των υπευθύνων του τηλεοπτικού σταθμού «συνίσταται στην καταβολή, από τον τηλεφωνικό πάροχο προς αυτούς, συμφωνηθέντος συμβατικού ποσού».
Κατά συνέπεια, ο Άρειος Πάγος έκρινε ότι είναι ορθή και αιτιολογημένη η καταδίκη πνευματικού δημιουργού, διευθυνούσης συμβούλου ραδιοτηλεοπτικής επιχείρησης και διευθυνούσης συμβούλου επιχείρησης παραγωγής και εκμετάλλευσης τυχερού τηλεπαιχνιδιού, αντίστοιχα, για απάτη ιδιαίτερα μεγάλης αξίας κατά συναυτουργία. Στην απόφαση του Αρείου Πάγου τονίζεται ακόμη ότι «χρόνος τελέσεως της απάτης θεωρείται εκείνος κατά τον οποίο ο δράστης ενήργησε και ολοκλήρωσε την απατηλή συμπεριφορά του, δηλαδή προέβη στις ψευδείς παραστάσεις, εξαιτίας των οποίων παραπλανήθηκε ο παθών ή τρίτος».

Σχόλια