Δημόσια διαβούλευση για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με τίτλο: «ΝΕΟ ΚΥΡΩΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ ΚΩΔΙΚΑ ΟΔΙΚΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΗ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ»
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών έθεσε από την Παρασκευή, 3 Ιανουαρίου 2025, σε δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με τίτλο: «ΝΕΟ ΚΥΡΩΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ ΚΩΔΙΚΑ ΟΔΙΚΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΗ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ».
Στο πλαίσιο αυτό καλείται να συμμετάσχει στη δημόσια διαβούλευση κάθε κοινωνικός εταίρος και κάθε ενδιαφερόμενος, καταθέτοντας τις προτάσεις του για τη βελτίωση των διατάξεων του ανωτέρω σχεδίου.
Η διαβούλευση θα διαρκέσει μέχρι την Παρασκευή, 24 Ιανουαρίου 2025 και ώρα 20:15.
Στόχος είναι η συμμόρφωση των οδηγών, η επιβολή δίκαιων ποινών που να αντιστοιχούν στην επικινδυνότητα της κάθε παράβασης αλλά και η διασφάλιση της είσπραξης των προστίμων.
Για τις σοβαρότερες παραβάσεις που αυξάνουν την πιθανότητα τροχαίων ατυχημάτων, όπως η παραβίαση του κόκκινου σηματοδότη, οι οδηγοί θα εντοπίζονται και θα έρχονται αντιμέτωποι με αυστηρά πρόστιμα και διοικητικά μέτρα, όπως αφαίρεση διπλώματος για μεγάλο χρονικό διάστημα.
Οι ποινές αφορούν κυρίως στον οδηγό (χρηματικό πρόστιμο, αφαίρεση άδειας οδήγησης, βαθμοί ποινής ΣΕΣΟ) και όχι στο όχημα (αφαίρεση άδειας κυκλοφορίας), καθώς αυτό αρκετές φορές χρησιμοποιείται από περισσότερους από έναν οδηγούς.
Υποχρεωτικό πλέον το κράνος στα ποδήλατα και τα πατίνια, ενώ αυστηροποιούνται οι ποινές και για τους μοτοσυκλετιστές, που επιμένουν να μην φορούν, οι οποίοι πλέον θα εντοπίζονται εύκολα από τις κάμερες που θα τοποθετηθούν.
Με τον νέο Κώδικα, πλέον οι δικυκλιστές θα μπορούν να κινούνται ανάμεσα στα αυτοκίνητα, όπου υπάρχουν δύο λωρίδες, αρκεί η ταχύτητα να μην υπερβαίνει τα τριάντα χιλιόμετρα την ώρα και με την προϋπόθεση να κρατούν ασφαλή απόσταση από τα υπόλοιπα οχήματα.
Τέλος, ιδιαίτερη μέριμνα λαμβάνεται για τους ευάλωτους χρήστες της οδού (πεζοί, μεταφορά παιδιών, κ.λπ.), οι οποίοι έχουν αυξημένες ανάγκες ασφάλειας, οι οποίες θα καλύπτονται από ειδικές ρυθμίσεις. Οι ρυθμίσεις αυτές αφορούν στη συμπεριφορά των ίδιων όσο και τη συμπεριφορά των υπολοίπων χρηστών της οδού απέναντί τους. Έτσι, μια σειρά παραβάσεων του ΚΟΚ χαρακτηρίζονται ως αντικοινωνικές και επιφέρουν επιπρόσθετα διοικητικά μέτρα.
Το πνεύμα του νέου ΚΟΚ, ευρίσκεται στην κατεύθυνση εξορθολογισμού των ποινών και στην κατηγοριοποίηση των παραβάσεων, ανάλογα με την επικινδυνότητα τους. Επίσης, η επιβολή των προβλεπόμενων κυρώσεων, ανταποκρίνεται περισσότερο στις σύγχρονες απαιτήσεις και ενισχύει τον αποτρεπτικό χαρακτήρα τους.