spot_img
ΑρχικήLaw NewsΗ χορωδία του νου και οι νότες της ζωής μας - άρθρο...

Η χορωδία του νου και οι νότες της ζωής μας – άρθρο του Αντώνη Π. Αργυρού, δικηγόρου ΑΠ

Αφιερωμένο στην ιστορική χορωδία του ΔΣΑ

Στα Επτάνησα υπάρχει μια αναμφισβήτητα μεγάλη μουσική παράδοση. Μικρό παιδί ακόμα και πριν τα πρώτα γράμματα, η γιαγιά(η νόνα μου) μου άρχισε να με μυεί στην μουσική και ιδίως στην επτανησιακή εκκλησιαστική μουσική. Έκτοτε τα χρόνια πέρασαν και η προσπάθεια συνεχίζεται αμείωτη.

Έτσι κατά καιρούς  έγινα μέλος σε διάφορες χορωδίες και τελευταία στην ιστορική χορωδία του ΔΣΑ. Οι δικηγόροι που τραγουδάνε ή οι τραγουδιστές που δικηγορούν ; Στο δίλημμα αυτό  όλα τα μέλη της χορωδίας απαντάμε κάτω από την σημαία του ΔΣΑ: υπάρχουν δικηγόροι και δικηγορίνες  που τραγουδούν σχεδόν σαν επαγγελματίες και συμβολαιογράφοι και δικαστές στην ιδία χορωδία!

Το τραγούδι είναι ο έρωτας και η νομική η αγάπη!

Σύμφωνα με τον Σέξτο τον Πυθαγόρειο, «ο υγιής νους είναι μια θεϊκή χορωδία»·

Είναι γνωστό  ότι το δημιούργημα αντανακλά τον δημιουργό. Επομένως και στη μουσική οι μελωδίες αποτελούν έκφραση και φυσική προέκταση της ψυχοσύνθεσης του δημιουργού τους. Η μουσική δηλαδή εκφράζεται αυθόρμητα και πηγαία. Είναι ένας κατ’ εξοχήν τρόπος έκφρασης του εσωτερικού κόσμου του ανθρώπου. Η μουσική είναι η αγωγή της ψυχής η ίδια όμως καλείται και στο να ερμηνεύσει τον κόσμο μας. Σύμφωνα με τις αρχαιότερες παραδόσεις που χάνονται στο λυκόφως των αιώνων και σήμερα επιβιώνουν στην ετυμολογία της λέξης «μουσική», οι Μούσες ήταν εκείνες που γέννησαν αυτό το αρμονικό σύμπαν που οι άνθρωποι «βλέπουν με τ’ αυτιά τους». Κόρες της Μνημοσύνης (του συλλογικού ασυνειδήτου δηλαδή, για να δανειστούμε την ορολογία του Γιούνγκ) και του Απόλλωνα (του θεϊκού φωτός, αυτού που σήμερα ονομάζουμε «έμπνευση»), οι Μούσες αποτελούν μια κωδικοποιημένη εξήγηση της άνωθεν προέλευσης της μουσικής.  Ήταν τέτοια η επίδραση της μουσικής στο Βυζάντιο που το 355μ.Χ τα αναλόγια της Αγίας Σοφίας είχαν αναλάβει χορωδίες που άγγιζαν σε ορισμένες περιόδους τα 405 άτομα. Ενδιαφέρον επίσης παρουσιάζει η σύσταση των χορωδιών, οι οποίες αποτελούνταν κατά συντριπτική πλειοψηφία από νέους. Αργότερα μάλιστα κρίθηκε, ότι έπρεπε να μετατραπούν από νεανικές σε παιδικές με το αιτιολογικό, ότι οι παιδικές φωνές ευνοούν την πνευματική μεταρσίωση.

Την Χορωδία του ΔΣΑ  την παρακολουθώ πολλά χρόνια.  Την παρακολουθώ να δουλεύει με κόπο, να επιμένει στην λεπτομέρεια, να προτείνει καινούργια πράγματα, να ρισκάρει και να υλοποιεί νέες ιδέες και ξεχωριστές συναυλίες, να εξελίσσεται και να σκαρφαλώνει στη κορυφή βήμα- βήμα. Πέραν όμως  από τη σκληρή δουλειά όλων, σκεφτόμουν συχνά ποιο ήταν το μυστικό, της ,είναι σοβαρή και μετρημένη αλλά δεν κλείστηκε ποτέ στο εαυτό της. Αρνήθηκε να αυτοθαυμάζεται και να αυτοχειροκροτείται, μα πάνω από όλα εξελίχθηκε. Γιατί η εξέλιξη έρχεται όταν τολμάς να ανοίγεις τα φτερά σου και να ζυμώνεσαι με άλλους ανθρώπους και άλλες ιδέες. Έτσι, έφτασε να μην εκπροσωπεί πια μόνο τον εαυτό της, αλλά να εκπροσωπεί, να προβάλλει και να διαφημίζει τον Δικηγορικό Κόσμο. Και μια αποκάλυψη από μέσα, υπάρχει πνεύμα ομάδας, πνεύμα αδελφοσύνης, αγάπης ,συνεργασίας, αλληλοκατανόησης, Αποτελεί όχι απλά μια άρτια πολιτιστική πρόταση, αλλά ένα αναγκαίο  χάδι  για τη ψυχή μας. Αυτό το χάδι το δικαιούνται όλοι έτσι δίνει την δυνατότητα σε περισσότερο κόσμο να νοιώσει αυτό το χάδι της και να  εισέλθει στην ανθρωπιά, στην τρυφερότητα και στην αγάπη. «Τη διαφορά στην ορχήστρα την κάνει μόνο ο μαέστρος!» Το αποτέλεσμα  της δουλειάς του μαέστρου μας του Δικηγόρου και καθηγητή  Δημήτρη Καρούζου ήταν η ποιοτική άνοδος και η αύξηση του αριθμού των εμφανίσεων της χορωδίας μας.

«Η μουσική στην εποχή της κρίσης λειτουργεί λυτρωτικά. Το τραγούδι και η μουσική, όπως προανέφερα, αποτελούν βάλσαμο για την ψυχή των ανθρώπων»

 Η χορωδία του ΔΣΑ «Οι γραβάτες τραγουδάνε» και θα συνεχίζουν να έχουν σαν πρώτο τραγούδι τους:

« Της δικαιοσύνης ήλιε νοητέ
και μυρσίνη συ δοξαστική

μη παρακαλώ σας μη
λησμονάτε τη χώρα μου!

ΑΝΤΩΝΗΣ Π.ΑΡΓΥΡΟΣ

 

Lawjobs