spot_img
spot_img
ΑρχικήLaw NewsΗ Επιτροπή κινεί επίσημη διαδικασία κατά της AliExpress βάσει του νόμου για...

Η Επιτροπή κινεί επίσημη διαδικασία κατά της AliExpress βάσει του νόμου για τις ψηφιακές υπηρεσίες

spot_img
spot_img

Η Επιτροπή κίνησε επίσημες διαδικασίες για να αξιολογήσει κατά πόσον η AliExpress ενδέχεται να έχει παραβιάσει τον νόμο για τις ψηφιακές υπηρεσίες (DSA) σε τομείς που συνδέονται με τη διαχείριση και τον μετριασμό των κινδύνων, τον έλεγχο περιεχομένου και τον εσωτερικό μηχανισμό χειρισμού καταγγελιών, τη διαφάνεια των συστημάτων διαφήμισης και συστάσεων, την ιχνηλασιμότητα των εμπόρων και την πρόσβαση των ερευνητών σε δεδομένα.

Βάσει της προκαταρκτικής έρευνας που έχει διεξαχθεί μέχρι στιγμής, συμπεριλαμβανομένης της ανάλυσης της έκθεσης αξιολόγησης κινδύνου που απέστειλε η AliExpress τον Αύγουστο του 2023, των πληροφοριών που δημοσιεύθηκαν στην έκθεσή της για τη διαφάνεια και των απαντήσεών της στα επίσημα αιτήματα παροχής πληροφοριών της Επιτροπής (από τις 6 Νοεμβρίου 2023 και τις 18 Ιανουαρίου 2024), η Επιτροπή αποφάσισε να κινήσει επίσημη διαδικασία κατά της AliExpress βάσει του νόμου για τις ψηφιακές υπηρεσίες.

Οι εργασίες θα επικεντρωθούν στους ακόλουθους τομείς:

  • Τη συμμόρφωση με τις υποχρεώσεις της πράξης για τις ψηφιακές υπηρεσίες που σχετίζονται με την αξιολόγηση και τον μετριασμό των συστημικών κινδύνων διάδοσης παράνομου περιεχομένου, καθώς και των πραγματικών ή προβλέψιμων αρνητικών επιπτώσεων για την προστασία των καταναλωτών που συνδέονται ιδίως με:
    • Τη μη επιβολή των όρων παροχής υπηρεσιών της AliExpress που απαγορεύουν ορισμένα προϊόντα που ενέχουν κινδύνους για την υγεία των καταναλωτών (όπως πλαστά φάρμακα και τρόφιμα, καθώς και συμπληρώματα διατροφής) και ειδικά για τους ανηλίκους (πρόσβαση σε πορνογραφικό υλικό), τα οποία οι καταναλωτές μπορούν ακόμη να βρεθούν στην πλατφόρμα·
    • Την έλλειψη αποτελεσματικών μέτρων για την πρόληψη της διάδοσης παράνομου περιεχομένου·
    • Την έλλειψη αποτελεσματικών μέτρων για την πρόληψη της εσκεμμένης χειραγώγησης στη διαδικτυακή πλατφόρμα μέσω των λεγόμενων «κρυφών συνδέσμων»·
    • Η έλλειψη αποτελεσματικών μέτρων για την πρόληψη των κινδύνων που απορρέουν από χαρακτηριστικά, όπως οι επηρεαστές που προωθούν παράνομα ή επιβλαβή προϊόντα μέσω του «συνδεδεμένου προγράμματος» της AliExpress.
  • Τη συμμόρφωση με την υποχρέωση της πράξης για τις ψηφιακές υπηρεσίες να επιτρέπει σε όλους τους χρήστες, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που δεν είναι καταχωρισμένοι, να κοινοποιούν παράνομο περιεχόμενο και να λαμβάνουν επιβεβαίωση της παραλαβής της ειδοποίησης·
  • Τη συμμόρφωση με την υποχρέωση παροχής αποτελεσματικού εσωτερικού συστήματος διεκπεραίωσης καταγγελιών ·
  • Τη συμμόρφωση με την υποχρέωση της πράξης για τις ψηφιακές υπηρεσίες να συγκεντρώνει και να αξιολογεί την αξιοπιστία και την πληρότητα των πληροφοριών που ζητούνται από τους εμπόρους που χρησιμοποιούν την AliExpress, μεταξύ άλλων σε σχέση με εμπόρους στο πλαίσιο του προγράμματος «AliExpress Affiliate Program», σύμφωνα με την ιχνηλασιμότητα της διάταξης των εμπόρων·
  • Τη συμμόρφωση με την υποχρέωση της πράξης για τις ψηφιακές υπηρεσίες να παρέχει διαφάνεια σχετικά με τις κύριες παραμέτρους που χρησιμοποιούνται στα συστήματα συστάσεων της AliExpress και να παρέχει τουλάχιστον μία επιλογή συστήματος συστάσεων που δεν βασίζεται στην κατάρτιση προφίλ ·
  • Τη συμμόρφωση με την υποχρέωση παροχής προσβάσιμου και αξιόπιστου αποθετηρίου για διαφημίσεις που παρουσιάζονται στην AliExpress με δυνατότητα αναζήτησης·
  • Τη συμμόρφωση με την υποχρέωση παροχής στους ερευνητές πρόσβασης στα δημοσίως προσβάσιμα δεδομένα της AliExpress, όπως ορίζει το άρθρο 40 της πράξης για τις ψηφιακές υπηρεσίες.

Εάν αποδειχθούν, οι παραλείψεις αυτές θα συνιστούν παραβάσεις των άρθρων 16, 26, 27, 30, 34, 35, 20, 38, 39 και 40 της πράξης για τις ψηφιακές υπηρεσίες. Η Επιτροπή θα διεξαγάγει τώρα διεξοδική έρευνα κατά προτεραιότητα. Η κίνηση επίσημης διαδικασίας δεν προδικάζει το αποτέλεσμα.

Επόμενα βήματα

Μετά την επίσημη κίνηση της διαδικασίας, η Επιτροπή θα συνεχίσει να συλλέγει αποδεικτικά στοιχεία, για παράδειγμα αποστέλλοντας πρόσθετα αιτήματα παροχής πληροφοριών, διεξάγοντας συνεντεύξεις ή επιθεωρήσεις.

Η κίνηση επίσημης διαδικασίας εξουσιοδοτεί την Επιτροπή να λάβει περαιτέρω μέτρα επιβολής, όπως προσωρινά μέτρα που διατάσσουν την παύση ή την αποκατάσταση παράβασης του άρθρου 28 παράγραφος 1, και αποφάσεις μη συμμόρφωσης. Η Επιτροπή έχει επίσης την εξουσία να αποδέχεται τις δεσμεύσεις που ανέλαβε η AliExpress για την επανόρθωση των ζητημάτων που αποτελούν αντικείμενο της διαδικασίας.

Η πράξη για τις ψηφιακές υπηρεσίες δεν ορίζει νόμιμη προθεσμία για τη λήξη της επίσημης διαδικασίας. Η διάρκεια μιας διεξοδικής έρευνας εξαρτάται από διάφορους παράγοντες, όπως η πολυπλοκότητα της υπόθεσης, ο βαθμός συνεργασίας της ενδιαφερόμενης εταιρείας με την Επιτροπή και η άσκηση των δικαιωμάτων υπεράσπισης.

Η κίνηση επίσημης διαδικασίας απαλλάσσει τους συντονιστές ψηφιακών υπηρεσιών από τις εξουσίες τους να εποπτεύουν και να επιβάλλουν την πράξη για τις ψηφιακές υπηρεσίες σε σχέση με τις εικαζόμενες παραβάσεις των άρθρων 16, 20, 26, 27, 30.

Η κίνηση επίσημης διαδικασίας δεν προδικάζει την έκβασή της ούτε προδικάζει οποιαδήποτε άλλη διαδικασία την οποία η Επιτροπή μπορεί να αποφασίσει να κινήσει βάσει άλλων άρθρων της πράξης για τις ψηφιακές υπηρεσίες. Επίσης, δεν θίγει τις δράσεις επιβολής που αναλαμβάνονται από άλλες αρχές στο πλαίσιο άλλων κανονιστικών πλαισίων, για παράδειγμα, από το δίκτυο συνεργασίας για την προστασία των καταναλωτών.

Ιστορικό

Η AliExpress χαρακτηρίστηκε ως πολύ μεγάλη επιγραμμική πλατφόρμα (VLOP) στις 25 Απριλίου 2023 στο πλαίσιο της πράξης της ΕΕ για τις ψηφιακές υπηρεσίες, μετά τη δήλωσή της ότι υπάρχουν 104.3 εκατομμύρια ενεργοί χρήστες μηνιαίως στην ΕΕ. Ως VLOP, τέσσερις μήνες από την καταχώρισή της, η AliExpress έπρεπε να αρχίσει να συμμορφώνεται με μια σειρά υποχρεώσεων που ορίζονται στην πράξη για τις ψηφιακές υπηρεσίες.

Από τις 17 Φεβρουαρίου, ο νόμος για τις ψηφιακές υπηρεσίες εφαρμόζεται σε όλους τους διαδικτυακούς μεσάζοντες στην ΕΕ.

spot_img

Lawjobs