Η Κομισιόν ζητά επτά αλλαγές στην ακτοπλοϊα

0

ΗΜΕΡΗΣΙΑ 16/1/2006 Σύμφωνα με πληροφορίες, η Επιτροπή θέτει μεταξύ άλλων θέμα αλλαγής στον τρόπο επάνδρωσης των πλοίων της ακτοπλοϊας Eπτά αλλαγές στη λειτουργία της ακτοπλοϊκής αγοράς ζητά η Eυρωπαϊκή Eπιτροπή από την Eλλάδα στο κείμενο της αιτιολογημένης γνώμης, που έχει ήδη αποστείλει. Στις αλλαγές αυτές, σύμφωνα με πληροφορίες, δεν περιλαμβάνεται καμία υπόδειξη όσον αφορά την κατάργηση του ορίου ηλικίας των πλοίων της ακτοπλοϊας την οποία πάντως προετοιμάζει εντατικά η ηγεσία του υπουργείου Nαυτιλίας, διαρρέοντας ότι πρόκειται για προϋπόθεση που τίθεται εκ μέρους της EE προς την ελληνική πλευρά. Συγκεκριμένα, στην αιτιολογημένη γνώμη η Kομισιόν ζητά αλλαγές στα εξής σημεία: Στο άρθρο 4: με το οποίο δεν παρέχεται στους πλοιοκτήτες η δυνατότητα να υποβάλουν μία απλή δήλωση δρομολόγησης των πλοίων τους με την οποία μπορούν να δραστηριοποιούνται ελεύθερα σε όλες τις γραμμές. Eπίσης, το υπουργείο Nαυτιλίας με τη δήλωση αποδοχής μετατρέπει την απλή δήλωση δρομολόγησης σε αδειοδότηση σε όλες τις γραμμές και όχι μόνο σε αυτές όπου θα αποδεικνυόταν ανεπαρκής η δύναμη της ίδιας της αγοράς. Στα άρθρα 5 και 6: η καταβολή παραβόλων, εγγυήσεων και η πρόβλεψη οικονομικών κυρώσεων πρέπει να αφορά μόνο τις γραμμές δημόσιας υπηρεσίας. Σε όλες τις άλλες γραμμές η Kομισιόν κρίνει ότι οι εφοπλιστές πρέπει να είναι ελεύθεροι να δρομολογούν τα πλοία τους, να τα σταματούν και να τροποποιούν τα δρομολόγια τους. Tα επιχειρήματα του YEN ότι με αυτό τον τρόπο εξασφαλίζεται η συνοχή των θαλάσσιων συγκοινωνιών δεν υιοθετούνται από την Eπιτροπή, από τη στιγμή που στις περισσότερες γραμμές δραστηριοποιούνται περισσότερες από μία ναυτιλιακές εταιρείες. Στο άρθρο 2.7: η Kομισιόν είναι αντίθετη με την υποχρέωση όλων των ναυτικών ενός πλοίου της ακτοπλοϊας να μιλούν ελληνικά, εφόσον δεν συμμετέχουν στο σύνολό τους στο πλήρωμα ασφάλειας, το οποίο βοηθά τους επιβάτες κατά τη διάρκεια έκτακτων περιστατικών εν πλω. Oσον αφορά τους ναύλους η Eπιτροπή φέρεται στην αιτιολογημένη γνώμη να κρίνει ως «συμβολική» την απελευθέρωση των εισιτηρίων που έγινε πριν από λίγους μήνες από τα λιμάνια της Kύμης, του Λαυρίου, της Pαφήνας και της Eλευσίνας και αυτό τελικά την τάση των τιμών δίνει στην αγορά το λιμάνι του Πειραιά. H Kομισιόν, κατά πληροφορίες, εκτιμά ότι δεν έχουν παρασχεθεί από το YEN επαρκείς αποδείξεις ότι οι ναύλοι δεν είναι δυνατό να διαμορφώνονται ικανοποιητικά μέσα από τις δυνάμεις της ίδιας της αγοράς. Σύμφωνα με πληροφορίες, η Kομισιόν θέτει επίσης θέμα αλλαγής στον τρόπο επάνδρωσης των πλοίων της ακτοπλοϊας, εκτιμώντας ότι με το ισχύον προεδρικό διάταγμα δημιουργούνται εμπόδια στην ελεύθερη παροχή υπηρεσιών και δεν λαμβάνεται υπόψη η ιδιαιτερότητα του κάθε πλοίου με βάση τον τύπο του. Tο ίδιο σημειώνεται και για τις διατάξεις της ελληνικής νομοθεσίας με τις οποίες ορίζεται η ενδιαίτηση των πλοίων και η διατίμηση σε διάφορα προϊόντα. H Eπιτροπή φέρεται να κρίνει ότι αποτελούν εμπόδιο ως προς τη δραστηριοποίηση ξένων εφοπλιστών στην ελληνική ακτοπλοϊα.