Υπ’ ευθύνη των πελατών το πάρκινγκ για ψώνια

0

Ουδεμία ευθύνη φέρουν οι επιχειρήσεις που διαθέτουν χώρο στάθμευσης στους πελάτες τους, σε περίπτωση που γίνει κλοπή σε παρκαρισμένο αυτοκίνητο. Αρκεί να υπάρχουν πινακίδες που να γνωστοποιούν προς το κοινό ότι την ευθύνη για τη φύλαξη των αυτοκινήτων έχουν οι ιδιοκτήτες τους. Σύμφωνα με τον Αρειο Πάγο, το γεγονός ότι μπορεί να μην υπάρχει φύλακας ούτε κάμερες στο χώρο στάθμευσης δεν μπορεί να στοιχειοθετήσει ευθύνη του καταστηματάρχη και επομένως υποχρέωση αποζημίωσης, όταν βέβαια υπάρχει γραπτή αναγγελία, αναρτημένη στο πάρκινγκ, με την οποία ανακοινώνεται ότι ο επιχειρηματίας δεν ευθύνεται για τυχόν φθορές και απώλειες αντικειμένων. Το ανώτατο δικαστήριο κατέληξε στην κρίση του αυτή, με αφορμή υπόθεση κλοπής που έγινε σε αυτοκίνητο παρκαρισμένο σε υπαίθριο χώρο στάθμευσης που ανήκε σε κατάστημα στο Ρίο της Πάτρας. Αγνωστοι άνοιξαν το αυτοκίνητο και αφαίρεσαν από τον ιδιοκτήτη του τραπεζική κάρτα με την οποία έκαναν ανάληψη 1.200 ευρώ. Το Πολυμελές Πρωτοδικείο της Πάτρας δικαίωσε σε πρώτη φάση το θύμα της κλοπής αφού δέχθηκε ότι η καλή πίστη και οι κρατούσες κοινωνικές αντιλήψεις επέβαλλαν στον επιχειρηματία να έχει φρουρό αλλά και κάμερες για να ελέγχουν το χώρο στάθμευσης, παρά το γεγονός ότι υπήρχε πινακίδα που προειδοποιούσε τους πελάτες ότι η επιχείρηση δεν έχει ευθύνη για τυχόν κλοπές. Ο Αρειος Πάγος, όμως, ανέτρεψε την πρωτόδικη απόφαση. ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ – 23/01/2006