Τον Μάρτιο 2025 πραγματοποιήθηκαν δύο σημαντικές επιμορφωτικές δράσεις με επίκεντρο την αξιοποίηση της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) στη διδασκαλία ξένων γλωσσών, στο πλαίσιο της συνεργασίας του ΕΚΠΑ με την εκπαιδευτική κοινότητα.
Περισσότεροι από 200 εκπαιδευτικοί Αγγλικής, Γαλλικής και Γερμανικής, από σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, καθώς και Σύμβουλοι Εκπαίδευσης, φοιτητές και φοιτήτριες, καθώς και πανεπιστημιακοί, συμμετείχαν στις επιμορφωτικές δράσεις που πραγματοποιήθηκαν στο Γαλλικό Ινστιτούτο (4 Μαρτίου 2025) και στο Ινστιτούτο Γκαίτε (27 Μαρτίου 2025), με θέμα την εφαρμογή της ΤΝ στο γλωσσικό μάθημα.
Στη συνέχεια, εισηγήτριες – στην πλειοψηφία τους επιμορφώτριες ή επιμορφούμενες του προγράμματος Επιμόρφωσης Β’ Επιπέδου ΤΠΕ – παρουσίασαν διδακτικά σενάρια με χρήση εργαλείων Τεχνητής Νοημοσύνης, βασισμένα σε πραγματικές εφαρμογές σε τάξεις Αγγλικής, Γαλλικής και Γερμανικής. Οι παρουσιάσεις συνοδεύτηκαν από γόνιμο διάλογο γύρω από τις αλλαγές στη διδακτική προσέγγιση και τις αντιδράσεις των μαθητών και των μαθητριών.
Οι επιμορφωτικές αυτές δράσεις εντάσσονται σε ένα ευρύτερο πλαίσιο κοινότητας πρακτικής με επίκεντρο την αξιοποίηση των ψηφιακών τεχνολογιών και της ΤΝ στη γλωσσική εκπαίδευση. Εκπαιδευτικοί, Σύμβουλοι Εκπαίδευσης, φοιτητές και πανεπιστημιακοί είχαν την ευκαιρία να συναντηθούν, να ανταλλάξουν απόψεις και να συζητήσουν ουσιαστικά γύρω από σύγχρονες παιδαγωγικές προσεγγίσεις και τις αλλαγές που επιφέρει η ΤΝ στη διδακτική πράξη.