Μια επιβάτιδα επικοινώνησε με την εταιρία LATAM Airlines λόγω του ότι δεν κατόρθωσε να πραγματοποιήσει τον ηλεκτρονικό έλεγχο του εισιτηρίου της για την πτήση από τη Φρανκφούρτη επί του Μάιν προς τη Μαδρίτη, για την οποία είχε κάνει κράτηση και η οποία θα πραγματοποιούνταν την επομένη. Η εν λόγω εταιρία την πληροφόρησε τότε ότι, χωρίς να την προειδοποιήσει, είχε τροποποιήσει την κράτησή της, μεταφέροντάς την σε πτήση η οποία πραγματοποιήθηκε την προηγουμένη. Η εταιρία γνωστοποίησε επίσης στην επιβάτιδα ότι η κράτησή της για την πτήση επιστροφής, η οποία θα πραγματοποιούνταν μετά από δύο εβδομάδες, δεν ήταν δυνατόν να χρησιμοποιηθεί, επειδή η επιβάτιδα δεν είχε επιβιβασθεί στην πτήση μεταβάσεως.
Η εν λόγω επιβάτιδα ζητεί από τη LATAM Airlines κατ’ αποκοπήν αποζημίωση ύψους 250 ευρώ λόγω άρνησης επιβίβασης στην πτήση επιστροφής. Το γερμανικό δικαστήριο στο οποίο προσέφυγε η επιβάτιδα ερωτά το Δικαστήριο αν μια τέτοια αποζημίωση προϋποθέτει, κατά τον κανονισμό περί δικαιωμάτων των επιβατών αεροπορικών μεταφορών 1, ότι ο επιβάτης
παρουσιάσθηκε στον έλεγχο εισιτηρίων μολονότι η αεροπορική εταιρία τον είχε ενημερώσει εκ των προτέρων ότι δεν θα του επέτρεπε την επιβίβαση. Το εν λόγω δικαστήριο ζητεί επίσης να διευκρινιστεί αν η αεροπορική εταιρία μπορεί, όπως προβλέπεται στην περίπτωση ματαίωσης πτήσης, να απαλλαγεί από την υποχρέωσή της καταβολής αποζημίωσης αν προειδοποιήσει τον επιβάτη για την άρνηση επιβίβασης ικανό χρόνο πριν, δηλαδή τουλάχιστον δύο εβδομάδες πριν από την προγραμματισμένη ώρα αναχώρησης της πτήσης.
Με τη σημερινή απόφασή του το Δικαστήριο αποφαίνεται ότι, σε περίπτωση πρόωρης άρνησης επιβίβασης, οφείλεται αποζημίωση ακόμη και αν ο επιβάτης δεν παρουσιάσθηκε στον έλεγχο εισιτηρίων.
Πράγματι, όταν ο αερομεταφορέας έχει ενημερώσει εκ των προτέρων τον επιβάτη ότι δεν θα του επιτρέψει την επιβίβαση, παρά τη θέληση του επιβάτη, σε πτήση για την οποία εκείνος διαθέτει επιβεβαιωμένη κράτηση, η απαίτηση εμφανίσεως στον έλεγχο εισιτηρίων θα αποτελούσε περιττή διατύπωση.
Το Δικαστήριο κρίνει επίσης ότι το δικαίωμα αποζημίωσης ισχύει ακόμη και όταν ο επιβάτης έχει ενημερωθεί για την άρνηση επιβίβασης τουλάχιστον δύο εβδομάδες πριν από την προγραμματισμένη ώρα αναχώρησης της πτήσης. Πράγματι, στις περιπτώσεις άρνησης επιβίβασης δεν υφίσταται λόγος εφαρμογής του προβλεπόμενου αποκλειστικώς για τη ματαίωση πτήσης κανόνα κατά τον οποίο οι αερομεταφορείς απαλλάσσονται από την υποχρέωσή τους να καταβάλουν αποζημίωση στους επιβάτες εφόσον τους ενημερώσουν
για τη ματαίωση της πτήσης τουλάχιστον δύο εβδομάδες πριν από την προγραμματισμένη ώρα αναχώρησης.