spot_img
spot_img
ΑρχικήLaw NewsΤα ηλεκτρικά ποδήλατα δεν καλύπτονται από την υποχρέωση ασφάλισης των μηχανοκίνητων οχημάτων...

Τα ηλεκτρικά ποδήλατα δεν καλύπτονται από την υποχρέωση ασφάλισης των μηχανοκίνητων οχημάτων επειδή δεν κινούνται αποκλειστικά με μηχανική ισχύ

spot_img
spot_img
spot_img

Ένας ποδηλάτης που οδηγούσε ηλεκτρικό ποδήλατο σε δημόσιο δρόμο κοντά στην Μπριζ (Βέλγιο) έπεσε θύμα σοβαρού ατυχήματος: έπεσε χτυπήθηκε από αυτοκίνητο και τραυματίστηκε σοβαρά. Πέθανε αρκετούς μήνες αργότερα. Κατά τη διάρκεια της δικαστικής διαδικασίας που ακολούθησε διαδικασίας σχετικά με ένα πιθανό δικαίωμα αποζημίωσης, προέκυψε διαφωνία όσον αφορά τη νομική ταξινόμηση του του ηλεκτρικού ποδηλάτου: έπρεπε να θεωρηθεί ως “όχημα”;

Στην περίπτωση αυτή, ο κινητήρας του ποδηλάτου παρείχε απλώς πεντάλ βοήθεια στο πεντάλ, μεταξύ άλλων με τη χρήση της λειτουργίας “boost”. Επιπλέον, η εν λόγω λειτουργία “boost” μπορούσε να ενεργοποιηθεί μόνο μετά τη χρήση μυϊκής δύναμης (με πετάλι, με περπάτημα με το ποδήλατο ή με ώθηση). Η νομική ταξινόμηση του εν λόγω ποδηλάτου είναι κρίσιμη για να προσδιοριστεί αν το θύμα ήταν οδηγός “μηχανοκίνητου οχήματος” ή
αν είχε δικαίωμα αυτόματης αποζημίωσης ως “ευάλωτος χρήστης της οδού” σύμφωνα με το βελγικό δίκαιο.

Δεδομένου ότι η έννοια του “οχήματος” στη σχετική βελγική νομοθεσία αντιστοιχεί σε εκείνη μιας οδηγίας της ΕΕ σχετικά με την αστικής ευθύνης από τη χρήση μηχανοκίνητων οχημάτων 1, το βελγικό Ακυρωτικό Δικαστήριο αποφάσισε να υποβάλει ερώτημα στο
Δικαστήριο σχετικά με την ερμηνεία της έννοιας αυτής.

Στην απόφαση που εξέδωσε σήμερα, το Δικαστήριο επισημαίνει, κατ’ αρχάς, ότι η οδηγία δεν αναφέρει αν ένα “όχημα” πρέπει να κινείται αποκλειστικά με μηχανική ισχύ.

Ωστόσο, παρατηρεί ότι η οδηγία αναφέρεται στην “ασφάλιση αυτοκινήτων”, έκφραση η οποία παραδοσιακά αναφέρεται, σε στην καθημερινή γλώσσα, στην ασφάλιση έναντι αστικής ευθύνης για τη χρήση συσκευών όπως οι μοτοσικλέτες, τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά που κινούνται αποκλειστικά με μηχανική δύναμη.

Το Δικαστήριο αναφέρεται επίσης στον στόχο της οδηγίας, ο οποίος είναι η προστασία των θυμάτων τροχαίων ατυχημάτων που προκαλούνται από μηχανοκίνητα οχήματα. Ο σκοπός αυτός δεν απαιτεί να καλύπτονται τα ηλεκτρικά ποδήλατα από την έννοια του “οχήματος”, κατά την έννοια της οδηγίας.

Συσκευές που δεν κινούνται αποκλειστικά με μηχανική ισχύ, όπως ένα ηλεκτρικό ποδήλατο που μπορεί να επιταχύνει στα 20 χλμ/ώρα χωρίς πεντάλ, δεν φαίνεται να είναι ικανές να προκαλέσουν σωματικές ή υλικές ζημίες σε τρίτους συγκρίσιμες με τις ζημίες που μπορούν να προκαλέσουν μοτοσικλέτες, αυτοκίνητα, φορτηγά ή άλλα οχήματα που κινούνται αποκλειστικά με με μηχανική ισχύ, τα οποία μπορούν να επιτύχουν σημαντικά υψηλότερες ταχύτητες.

spot_img

Lawjobs