spot_img
spot_img
ΑρχικήLaw NewsTesla: Η αυτοκινητοβιομηχανία κλήθηκε να πληρώσει σε πρώην εργαζόμενο 3,2 εκατομμύρια δολάρια,...

Tesla: Η αυτοκινητοβιομηχανία κλήθηκε να πληρώσει σε πρώην εργαζόμενο 3,2 εκατομμύρια δολάρια, για υπόθεση ρατσισμού

spot_img
spot_img

Η κατασκευαστική εταιρεία ηλεκτρικών αυτοκινήτων Tesla, κλήθηκε να πληρώσει 3,2 εκατομμύρια δολάρια σε έναν έγχρωμο πρώην εργαζόμενο, ο οποίος κέρδισε τη σχετική δίκη, με κύριο αντικείμενο την ρατσιστική επίθεση και την εναντίον του παρενόχληση.

Ο Owen Diaz, χειριστής ανελκυστήρων από το 2015 έως το 2016 στο εργοστάσιό του στο Fremont, υποβλήθηκε σε ένα φυλετικά εχθρικό περιβάλλον εργασίας, σύμφωνα με τα πορίσματα ομοσπονδιακής επιτροπής έρευνας. Ωστόσο, παρά την εμφανώς καταδικαστέα συμπεριφορά της γνωστής εταιρείας, το ποσό που είχε αρχικώς αποφασιστεί το 2021 να λάβει ο ενάγων, μειώθηκε κατά 98% και από τα 137 εκατομμύρια δολάρια, ο Diaz έλαβε τελικά μόλις 3 εκατομμύρια ως αποζημίωση και επιπλέον 175,000 δολάρια, για ικανοποίηση ηθικής βλάβης.

«Αν μας είχε επιτραπεί να προσκομίσουμε νέα στοιχεία, η ετυμηγορία θα ήταν μηδενική», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Tesla, Έλον Μασκ, στο Twitter, προσθέτοντας πως η αρμόδια επιτροπή έκανε ό,τι καλύτερο μπορούσε με τις πληροφορίες που είχε, αποδεχόμενος την απόφασή της. Παράλληλα, ο δικηγόρος της Tesla, Alex Spiro, αρνήθηκε να σχολιάσει, ενώ η εταιρεία δεν απάντησε αμέσως σε αίτημα του BBC, για το σχολιασμό της υπόθεσης.

Στην αρχική μήνυση, ο κ. Diaz ισχυρίστηκε ότι οι αφροαμερικανοί εργαζόμενοι «συνάντησαν μια σκηνή κατευθείαν από την εποχή του Jim Crow» στο εργοστάσιο της εταιρείας στο Fremont της Καλιφόρνια, προσθέτοντας ότι οι μαύροι εργαζόμενοι αντιμετώπιζαν τακτικά ρατσιστικές προσβολές και υβριστικά σχόλια. Η μήνυση περιελάμβανε επίσης, ότι οι υπάλληλοι συχνά αναφέρονταν σε περιοχές όπου εργαζόταν μαύρο ή αφροαμερικανικό προσωπικό, χρησιμοποιώντας ρατσιστικά ιστορικά ονόματα, όπως «η φυτεία». Επιβεβαιώνοντας τα όσα υποστήριξε ο ενάγων, ένας εργαζόμενος δήλωσε πως άκουγε ρατσιστικές συκοφαντίες «τόσο συχνά, 50-100 φορές την ημέρα».

Αξίζει να σημειωθεί πως το 2021, ένα ομοσπονδιακό δικαστήριο στο Σαν Φρανσίσκο, διαπίστωσε ότι η Tesla δεν είχε λάβει εύλογα μέτρα για την αντιμετώπιση του φαινομένου, παρά τις όσες καταγγελίες έγιναν στους επόπτες.

Ο Bernard Alexander, δικηγόρος του κ. Diaz, δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ότι: “Η οπτική του κ. Diaz για τον κόσμο έχει αλλάξει οριστικά. Αυτό συμβαίνει όταν κλονίζεις  την ασφάλεια ενός ατόμου.” Ο κ. Alexander είχε καλέσει τους ενόρκους να επιδικάσουν στον πελάτη του σχεδόν 160 εκατομμύρια δολάρια ως αποζημίωση. Ωστόσο, ο δικηγόρος της Tesla, κ. Spiro, υποστήριξε ότι οι δικηγόροι του κ. Diaz δεν απέδειξαν ότι είχε προκληθεί σοβαρή, μακροχρόνια ζημιά από την αυτοκινητοβιομηχνία. «Απλώς βγάζουν νούμερα στην οθόνη, σαν να είναι κάποιου είδους παιχνίδι», επεσήμανε ο κ. Spiro.

spot_img

Lawjobs