Η ΕΕΒΤ ανακοινώνει την έκδοση νέας Γνώμης Για τις εφαρμογές Τεχνητής Νοημοσύνης στο ελληνικό σχολείο.
Η Επιτροπή ασχολήθηκε με το ζήτημα της εισαγωγής εφαρμογών Tεχνητής Nοημοσύνης στο ελληνικό σχολείο, με στόχο αφενώς την ανάλυση των ηθικοκοινωνικών προεκτάσεων των εφαρμογών αυτών, οι οποίες είτε χρησιμοποιούνται ήδη σε εκπαιδευτικά συστήματα είτε βρίσκονται σε στάδιο προετοιμασίας για εισαγωγή στην εκπαιδευτική διαδικασία, αφετέρου τη διατύπωση σχετικών προτάσεων προς την Πολιτεία.
Σύμφωνα με τις προτάσεις τις σχετικής γνωμοδότησης η σχολική κοινότητα πρέπει να παραμείνει πυρήνας κοινωνικής ταυτότητας και δεξιοτήτων των μαθητών, με τη φυσική αλληλεπίδραση στο κέντρο της μάθησης. Η ΤΝ οφείλει να ενισχύει το έργο των εκπαιδευτικών και όχι να το υποκαθιστά. Η εφαρμογή της στην εκπαίδευση πρέπει να στηρίζεται σε παιδαγωγικές αρχές και όχι σε τεχνολογικές σκοπιμότητες. Οι ανάγκες μαθητών και εκπαιδευτικών, μαζί με τη σύγχρονη ψηφιακή ηθική και την πολιτειότητα, πρέπει να καθοδηγούν την επιλογή και χρήση της ΤΝ. Συνιστάται η διεπιστημονική συνεργασία εκπαιδευτικών, η συμπερίληψη όλων των μαθησιακών προφίλ και δυσκολιών, και η αξιοποίηση της ΤΝ για τον δημιουργικό επανασχεδιασμό της εκπαίδευσης.
Απαραίτητες οι πολιτικές για ισότιμη πρόσβαση και προστασία της πολιτισμικής ποικιλομορφίας. Η εκπαίδευση των μελλοντικών διδασκόντων να περιλαμβάνει την Τεχνοηθική, ενώ χρειάζεται στρατηγικός σχεδιασμός και συνεχής αξιολόγηση του αντίκτυπου της ΤΝ στην εκπαίδευση.
Το κείμενο της Γνώμης είναι διαθέσιμο εδώ και της Συνοδευτικής Έκθεσης εδώ.