Η Επιτροπή δρομολογεί νέες πρωτοβουλίες για την ενίσχυση της ηγετικής θέσης της Ευρώπης στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας

Share

Την Τρίτη, η πρόεδρος κ. Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν προήδρευσε του τρίτου στρατηγικού διαλόγου για το μέλλον της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας, στον οποίο συμμετείχαν η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, οι κοινωνικοί εταίροι και άλλα ενδιαφερόμενα μέρη στις Βρυξέλλες. Η σύνοδος επιβεβαίωσε την ανάγκη ταχείας δράσης για την εφαρμογή του σχεδίου δράσης για την αυτοκινητοβιομηχανία. Καθώς η τεχνολογία μετασχηματίζει την κινητικότητα και η γεωπολιτική αναδιαμορφώνει τον παγκόσμιο ανταγωνισμό, δεν μπορεί να υπάρξει business as usual.

Υπό την ηγεσία της προέδρου Φον ντερ Λάιεν, οι βασικές συζητήσεις επικεντρώθηκαν, μεταξύ άλλων, στη διασφάλιση της ηγετικής θέσης της Ευρώπης στα ηλεκτρικά οχήματα, στην επιτάχυνση της καινοτομίας στα αυτόνομα και συνδεδεμένα οχήματα και στην ενίσχυση της ευρωπαϊκής βιομηχανίας κατασκευής συσσωρευτών. Η Επιτροπή προστατεύει τις ευρωπαϊκές εταιρείες από τον αθέμιτο ανταγωνισμό, βελτιώνει την πρόσβαση σε κρίσιμες πρώτες ύλες και στηρίζει τους εργαζομένους μέσω της επανειδίκευσης. 

Όσον αφορά την καινοτομία, οι επίτροποι Ekaterina Zaharieva και Απόστολος Τζιτζικώστας υπέγραψαν μνημόνιο συμφωνίας με τα ενδιαφερόμενα μέρη για την επιτάχυνση της έρευνας και καινοτομίας στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας σε επίπεδο ΕΕ, με στόχο να καταστεί η Ευρώπη πρωτοπόρος στη βιώσιμη και έξυπνη κινητικότητα έως το 2035 και μετέπειτα. Το μνημόνιο συνεννόησης ενώνει τη σύμπραξη 2Zero (με έμφαση στις οδικές μεταφορές μηδενικών εκπομπών), τη σύμπραξη CCAM (συνδεδεμένη, συνεργατική και αυτοματοποιημένη κινητικότητα) και τη σύμπραξη BATT4EU (καινοτομίατης αξιακής αλυσίδας συσσωρευτών) με τα βασικά ενδιαφερόμενα μέρη και τους εκπροσώπους της βιομηχανίας για την αντιμετώπιση των στρατηγικών αναγκών του τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Τα επόμενα δύο χρόνια είναι αποφασιστικά για την απόκτηση τεχνολογικής υπεροχής στα συνδεδεμένα και αυτόνομα οχήματα. Η ενισχυμένη συνεργασία και ο συντονισμός των επενδυτικών προτεραιοτήτων είναι ζωτικής σημασίας για την ανάπτυξη λογισμικού, υλισμικού, μοντέλων ΤΝ και οικοσυστημάτων αυτόνομης οδήγησης ευρωπαϊκής κατασκευής. Η Ευρωπαϊκή Συμμαχία Συνδεδεμένων και Αυτόνομων Οχημάτων (ECAVA), ηοποία δρομολογήθηκε  κατά τη διάρκεια του στρατηγικού διαλόγου, θα χρησιμεύσει ως φόρουμ για τον καθορισμό κοινού θεματολογίου για τη βιομηχανία. Η εκτελεστική αντιπρόεδρος Henna Virkkunen θα συγκαλέσει την πρώτη συνεδρίαση στα τέλη Οκτωβρίου για να ξεκινήσει τις εργασίες.

Ο διάλογος επέτρεψε επίσης στην ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, στους κοινωνικούς εταίρους και σε άλλα βασικά ενδιαφερόμενα μέρη να παράσχουν στοιχεία σχετικά με τις επικείμενες πρωτοβουλίες της Επιτροπής, συμπεριλαμβανομένης της επανεξέτασης του κανονισμού σχετικά με τα πρότυπα επιδόσεων για τις εκπομπές CO2 των αυτοκινήτων και των ημιφορτηγών, της πρότασης για τους εταιρικούς στόλους, της απλούστευσης των κανονιστικών ρυθμίσεων για τα επιβατικά αυτοκίνητα, καθώς και για τα ελαφρά επαγγελματικά και βαρέα επαγγελματικά οχήματα. Οι συμμετέχοντες επανεξέτασαν την εφαρμογή του σχεδίου δράσης, το οποίο δρομολογήθηκε τον Μάρτιο του 2025, και αξιολόγησαν την πρόοδο προς μια ακμάζουσα ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία και μια επιτυχή μετάβαση στην καθαρή κινητικότητα.

Ιστορικό

Η πρόεδρος κ. φον ντερ Λάιεν δρομολόγησε τον στρατηγικό διάλογο για το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας τον Ιανουάριο του 2025 με σκοπό την αντιμετώπιση των ριζικών αλλαγών στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία αντιμετωπίζει ένα ταχέως εξελισσόμενο περιβάλλον με νέες τεχνολογίες και αυξημένο ανταγωνισμό, παράλληλα με γεωπολιτικές αβεβαιότητες. Οι προηγούμενοι διάλογοι με την πρόεδρο κ. φον ντερ Λάιεν πραγματοποιήθηκαν στις 30 Ιανουαρίου 2025 και στις 3 Μαρτίου 2025.

Στις 5 Μαρτίου 2025 η Επιτροπή θέσπισε σχέδιο δράσης με βάση τον στρατηγικό διάλογο, στο οποίο περιγράφονται λεπτομερώς συγκεκριμένες δράσεις για τη διασφάλιση ενός ισχυρού και βιώσιμου τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας και τη συμβολή στην απελευθέρωση της καινοτόμου ισχύος του. Το σχέδιο δράσης είναι το αποτέλεσμα μιας συμμετοχικής και συνεργατικής διαδικασίας, η οποία περιλάμβανε πολλαπλές συζητήσεις και συμμετοχή των ενδιαφερόμενων μερών που δρομολογήθηκε μέσω του στρατηγικού διαλόγου. Το σχέδιο βασίστηκε επίσης σε πληροφορίες από ανοικτή δημόσια διαβούλευση σχετικά με το μέλλον της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας, καθώς και στο έργο διαφόρων ομάδων εργασίας με επικεφαλής τους Επιτρόπους Šefčovič, HoekstraSéjournéVirkkunen, Mînzatu και Tzitzikostas.

LawJobs

Ροή Ειδήσεων

Δημοφιλή