Το 2013, η ποδοσφαιρική ομοσπονδία της Σλοβακίας απέκλεισε μια κοινοπραξία, στην οποία συμμετείχε η INGSTEEL, από μια δημόσια διαδικασία σύναψης δημόσιας σύμβασης για την ανακατασκευή, τον εκσυγχρονισμό και την κατασκευή 16 ποδοσφαιρικών γηπέδων. Αυτό το
κοινοπραξία είχε αποκλειστεί επειδή δεν είχε εκπληρώσει τις απαιτήσεις της προκήρυξης, ιδίως με όσον αφορά την οικονομική και χρηματοοικονομική της επάρκεια. Αφού παρέπεμψε την υπόθεση στο Δικαστήριο για την έκδοση προδικαστικής αποφάσεως, το Ανώτατο Δικαστήριο της Σλοβακίας ακύρωσε τον αποκλεισμό αυτό.
Εν τω μεταξύ, η διαδικασία σύναψης δημόσιας σύμβασης έκλεισε με τη σύναψη συμφωνίας-πλαισίου με με τον μοναδικό προσφέροντα που παρέμεινε στον διαγωνισμό. Υπό τις συνθήκες αυτές, η INGSTEEL άσκησε αγωγή αποζημιώσεως ενώπιον του περιφερειακού δικαστηρίου της Μπρατισλάβα ΙΙ (Σλοβακία) για τη ζημία που ισχυρίστηκε ότι υπέστη λόγω του αποκλεισμού της κοινοπραξίας από την εν λόγω διαδικασία.
Το δικαστήριο αυτό ερωτά το Δικαστήριο αν η οδηγία που διέπει την προσφυγή κατά της συνάψεως δημοσίων συμβάσεων 2 απαγορεύει εθνική νομοθεσία ή πρακτική της Σλοβακίας που φαίνεται να να αποκλείει τη δυνατότητα ενός προσφέροντος που αποκλείστηκε παρανόμως από διαδικασία ανάθεσης να ασκήσει να αποζημιωθεί για τη ζημία που υπέστη λόγω της απώλειας της δυνατότητας να συμμετάσχει στη διαδικασία αυτή με με σκοπό την ανάληψη της σχετικής σύμβασης.
Το Δικαστήριο διαπιστώνει ότι η οδηγία υποχρεώνει τα κράτη μέλη να επιδικάζουν αποζημίωση στα πρόσωπα που ζημιώθηκαν από παράβαση του δικαίου της ΕΕ περί συνάψεως δημοσίων συμβάσεων. Ωστόσο, ελλείψει οποιασδήποτε ενδείξεως που να διακρίνει διαφορετικές κατηγορίες ζημίας, η οδηγία αναφέρεται σε κάθε είδους ζημία που υφίστανται τα πρόσωπα αυτά, συμπεριλαμβανομένων των εκείνη που προκύπτει από την απώλεια της δυνατότητας συμμετοχής στη διαδικασία ανάθεσης μιας σύμβασης. Στο πλαίσιο αυτό Συναφώς, το Δικαστήριο επισημαίνει ότι, ενώ η ζημία μπορεί να προκύψει από τη μη ανάθεση, ως τέτοια, δημόσιας σύμβασης και να λάβει τη μορφή διαφυγόντος κέρδους, είναι επίσης δυνατόν ο προσφέρων που αποκλείστηκε παρανόμως να υποστεί αυτοτελή ζημία
ζημία, η οποία αντιστοιχεί στη χαμένη ευκαιρία να συμμετάσχει στη διαδικασία συνάψεως δημόσιας συμβάσεως προκειμένου να αποκτήσει την εν λόγω σύμβαση.
Κατά συνέπεια, η οδηγία απαγορεύει εθνική νομοθεσία ή εθνική πρακτική που αποκλείει τη δυνατότητα, σε προσφέροντα που έχει αποκλειστεί παράνομα από διαδικασία ανάθεσης δημόσιου να αποζημιωθεί για τη ζημία που υπέστη λόγω της απώλειας της δυνατότητας να συμμετάσχει στην εν λόγω διαδικασίας με σκοπό την ανάληψη της σχετικής σύμβασης.